اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

یکی از افکاری که به محض بالا رفتن سن به سراغ بیشتر افراد آمده و موجب ناراحتی آن ها می شود، نگرانی از نمایان شدن آثار پیری همچون چین و چروک و تنزل یافتن زیبایی است. از همین رو بیشتر افراد متقاضی انجام تزریق بوتاکس هستند، اما آن ها باید بدانند برای این که به بهترین نتیجه دست پیدا نمایند باید قبل از انجام پروسه اقدامات و مراقبت های را تحت عنوان اقدامات قبل از تزریق بوتاکس انجام دهند. ما در ادامه می خواهیم به بیان این اقدامات بپردازیم. 

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

قبل از پرداختن به اقدامات قبل از تزریق بوتاکس لازم است بدانید علت به وجود آمدن چین و چروک بر روی پوست چه چیزی است و کاربرد این ماده چیست؟ با افزایش سن تولید الاستین و کلاژن در پوست افراد کاهش یافته و همین امر موجب شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف صورت می شود. همچنین باید بگوییم که بروز چین و چروک تنها در افراد مسن رخ نداده بلکه در برخی از جوانان نیز بنا به دلایل زیر بروز می یابد:

  • سبک زندگی و تغذیه
  • عوامل محیطی همچون اشعه فرابنفش، آلودگی هوا و اقلیم
  • قرارگیری در معرض تنش های روحی و جسمی
  • تیپ پوست
  • ژنتیک
  • ورزش نکردن و غیره.

تمام مواردی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم موجب از بین رفتن شادابی و طراوت پوست انسان می شود، در هر صورت باید گفت دلیل ایجاد چین و چروک پوست هر چه که باشد جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا امروزه و با پیشرفت علم پزشکی می توان با تزریق  این ماده آن را برطرف کرده و شادابی و جوانی را به چهره افراد بازگرداند.

کاربردهای بوتاکس

کاربرد تزريق بوتاکس به رفع چین و چروک محدود نشده و بسیار گسترده است، از جمله کاربردهای فراوان این روش جوانسازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برطرف کردن خطوط پاکلاغی در ناحیه اطراف چشم
  • رفع خط اخم و خط خنده
  • بهبود حالت ابرو و چهره
  • بهبود حالت لب ها با بالا کشیدن گوشه آویزان آن ها
  • جلوگیری از نمایان شدن بیش از اندازه لثه در حین خندیدن
  • برطرف کردن تعریق بیش از اندازه زیر بغل، کف دست و پا

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

برای اینکه نتایج به دست آمده از تزریق موفقیت آمیز بوده و رضایت افراد را به خود جلب نماید، لازم است تا افراد پیش از انجام این روش جوانسازی پوست ، اطلاعاتی در رابطه با اقداماتی که باید قبل از آن انجام دهند کسب نمایند. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب یک پزشک مجرب

تاثیرگذار ترین عامل در موفقیت آمیز بودن یا نبودن نتیجه تزریق، میزان تبحر، تجربه و با وجدان بودن پزشک است. چنانچه پزشک به دلیل نداشتن وجدان کاری از ماده ای نامرغوب استفاده کرده یا تخصص لازم برای انجام این روش زیبایی را نداشته باشد، ممکن است عوارضی همچون حساسیت و غیره در فرد ایجاد شود.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

  • صحبت صادقانه با پزشک

اکثر پزشکان قبل از انجام هرگونه عمل و روش زیبایی، جلسه مشاوره ای را برای بیمار تعیین کرده و با او صحبت می کنند. بهتر است بیمار انتظارات خود را به طور شفاف با پزشک خود مطرح کرده و در صورت مصرف داروهای خاص، داشتن حساسیت های دارویی و ابتلا به بیماری های مزمن آن را با پزشک خود در میان بگذارد. از همین رو می توان گفت مشاوره با پزشک از مهم ترین اقدامات قبل از تزریق بوتاکس می باشد.

  1. خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند بهتر است انجام این روش جوانسازی را به بعد از این دوران موکول نمایند.
  2. پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات به مدت 2 هفته قبل از تزريق الزامی است.
  • انجام آزمایشات

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از تزریق بوتاکس انجام آزمایشات تجویز شده می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که به کمک آن ها باید ساختار پوست مورد بررسی قرار بگیرد و پزشک بر اساس نتایج به دست آمده نسبت به انتخاب روش تزریق اقدام نماید. البته لازم است بدانید که قبل از تزریق جهت بررسی وضعیت پوست و این که کدام قسمت از پوست بدن نیاز به استفاده از این روش جوانسازی دارد ، باید بر روی بیمار معاینات فیزکی انجام شود.

  • قطع مصرف سیگار و نوشیدنی های الکی

همانطور که در متن فوق گفته شد بهتر است قبل از انجام پروسه افراد به مدت دوهفته از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکی اجتناب نمایند. زیرا مصرف این مواد بر روند جریان خون ، تاثیر منفی می گذارد و در نتیجه باعث افزایش احتمال خونریزی خواهد شد. علاوه بر آن مصرف آن ها می تواند روند ترمیم را با اختلال و مشکل جدی رو به رو کند.

  • سابقه مصرف دارو ها

از دیگر اقدامات قبل از تزریق بوتاکس می توان به بیان سوابق پزشکی به دکتر متخصص اشاره نمود. چنانچه افراد در گذشته از روش ها و تکنیک های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک های روی پوست صورت یا گردن خود استفاده نموده اند باید آن را به اطلاع پزشک برسانند. علاوه بر آن در صورتی که از آن برای درمان مشکلاتی همچون افتادگی پلک ،  پریدن پلک ، میگرن های مزمن ، اسپاسم عضلات گردن ، تعریق بیش از اندازه یا موارد این چنینی دیگر استفاده می کنید، باید دارو های مصرفی و مشکلات پیشین خود را به پزشک بگوید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

  • از برنزه کردن پوست اجتناب کنید.

از دیگر مواردی که حتما باید در اقدامات قبل از تزریق بوتاکس به آن توجه داشت پرهیز از برنزه کردن پوست می باشد. چرا که پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند دارای حساسیت بسیار زیادی اند. از همین رو پزشک برای پیشگیری از بروز عوارض احتمالی از تزریق ماده بوتاکس در این نوع پوست ها اجتناب می نماید.

دکتر رضا باقری در جلسه مشاوره قبل از انجام تزریق ، تمام نکات لازم و ضروری را خدمتتان توضیح خواهند داد.

پاسخ