مراقبت های بعد از لیپوساکشن

اگر افراد خواستار بهترین نتیجه از این روش پیکرتراشی بوده و می خواهند به ایمن ترین شکل ممکن چربی های اضافی خود را با انجام این روش حذف کنند باید مراقبت های بعد از لیپوساکشن را جدی گرفته و آن ها را رعایت کنند. لیپوساکشن روشی ایمن است که افراد با انجام آن می توانند چربی هایی را که با گرفتن رژیم های سخت و ورزش های طاقت فرسا قادر به از بین بردن آن ها نبوده اند را حذف نمایند.

با اینکه لیپوساکشن هم یک روش جراحی می باشد ولی دوره نقاهت آن طولانی نبوده و افراد در مدت زمان نسبتاً کوتاهی بهبودی خود را مجدداً به دست می آورند.

 

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

مراقبت های بعد از لیپوساکشن چیست؟

  • بهتر است افراد از انجام فعالیت های سنگین تا زمانی که پزشک برای شان تعیین کرده خودداری کرده و به اندازه کافی استراحت کنند.
  • بیماران باید انجام فعالیت های رومزره را به بعد از گذشت 3 روز از لیپوساکشن موکول کرده و همچنین در این 3 روز از استراحت مطلق نیز پرهیز نموده و به آرامی راه بروید، این کار از لخته شدن خون در پاها جلوگیری می نماید.
  • از حمل و جابجایی اجسام سنگین به مدت 6 هفته خودداری کنید.
  • تا زمان توصیه شده توسط پزشک تان از ورزش کردن اجتناب نمایید.
  • افراد به طور معمول بعد از انجام این روش درد زیادی را تجربه نخواهند کرد ولی چنانچه احساس درد داشتید از مسکن هایی که پزشک برای تان مجاز دانسته استفاده نمایید.

دیگر مراقبت های بعد از لیپوساکشن عبارتند از:

  • مقداری تورم، التهاب و کبودی به دلیل تغییراتی که در حین عمل لیپوساکشن به منظور حذف چربی های اضافی در بدن صورت می گیرد در فرد بروز می کند که شدت و میزان آن با توجه به میزان چربی های اضافی، وسعت موضع تحت درمان و ویژگی های بدن، از فردی به فردی دیگر متفاوت است.
  • یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در شدت یافتن ورم بعد از لیپوساکشن ، نحوه تغذیه می باشد. به همین منظور از خوردن غذاهای شور، پر ادویه و چرب خودداری کنید.
  • مصرف میگو، ماهی، میوه و سبزیجات و همینطور آبمیوه تازه را به میزان زیاد در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • از بخیه های خود به دقت مراقبت کرده و از عفونی شدن آن ها جلوگیری کنید.
  • داروهای تجویز شده را سروقت، طبق دستور پزشک و به طور کامل مصرف کنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه علائم غیرطبیعی و مشکوک با پزشک خود تماس گرفته و موضوع را با ایشان در میان بگذارید.

 

 

در ادامه مقاله مراقبت های بعد از لیپوساکشن

چه نواحی از بدن با لیپوساکشن قابل درمان است ؟

همانطور که در بالا اشاره شد ، لیپوساکشن معمولاً در نواحی از بدن انجام می شود که رسوبات چربی ، مقاوم تر از آن هستند که بتوان با ورزش و رژیم غذایی ، آن ها را از بین برد. لیپوساکشن ، معمولاً در نواحی ؛ از قبیل قسمت بالایی و پایینی شکم ، قسمت فوقانی و تحتانی کمر ، پهلوها ، بازوها ، بخش های خارجی و داخلی ران ها ، چانه ، غبغب و غیره انجام می شود.

لازم به ذکر است ، لیپوساکشن در نواحی که احتمال آسیب دیدن عصب ، زیاد است ، توصیه نمی شود.

لیپوساکشن غبغب

با بالا رفتن سن ، پوست ، حالت ارتجاعی و حجم خود را از دست می دهد و بدین ترتیب ، چین و چروک و خطوط بر روی پوست ، پدیدار شده ، پوست شل شده و رسوبات موضعی چربی ، تشکیل می شود ؛ این علائم آشکار پیری ، نخست در نواحی صورت و گردن نمایان می شوند و اغلب ، باعث تجمع چربی در گردن شده و در زیر چانه ، غبغب را به وجود می آورند.

در این نواحی حساس و بسیار قابل رویت ، لیپوساکشن ، می تواند کانتور طبیعی را با حداقل اسکار ، ایجاد کند ؛ لیپوساکشن ، به عنوان یک روند زیبایی رایج در سراسر دنیا ، به طور دائمی ، با تکنیکی که نسبت به جراحی ، حداقل تهاجمی بوده و حداقل جراحت را بر جای می گذارد ، به طور دائمی ، چربی را بر می دارد.

آیا بیمه هزینه جراحی لیپوساکشن را پوشش می دهد ؟

از آنجایی که لیپوساکشن ، بنا به دلایل زیبایی انجام می شود ، شرکت بیمه ، طرحی برای پوشش دادن هزینه های این درمان ندارد.

پاسخ